لطفا صبر کنید ...

متخصص فیزیوتراپی در کلینیک فیزیوتراپی و گفتاردرمانی ارغوان ارومیه

دکتر محمد باباخانی

فیزیوتراپی

(به انگلیسی: Physiotherapy) شیوه‌ای از درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی-ماهیچه‌ای-اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است. در این روش‌ها از ورزش، نور، پرتوهای فرابنفش و فروسرخ،گرما و جریان برق استفاده می‌شود. فیزیوتراپی حیطه‌ای از پزشکی است که هدف آن پیشگیری از بیماری‌ها، درمان، توان‌بخشی، بالا بردن سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد است.

فیزیوتراپیست در این رشته به‌عنوان درمانگر شناخته می‌شود. با توجه به این‌که فیزیوتراپی درمان فیزیولوژیک و جسمانی بیماری‌هاست،کالبدشناسی و حرکت‌شناسی و فیزیولوژی حرکت از اهمیت بیشتری برخوردار است.

واژهٔ فیزیوتراپی

از «فیزیو» (= فیزیولوژیک، جسمانی و طبیعی) و «تِراپی» (= درمان) ساخته شده‌است. در بعضی از منابع، واژهٔ اصلی‌ای که کلمهٔ «فیزیوتراپی» ازآن گرفته شده‌است، physiological therapeutics می‌باشد. البته مداخلات درمانی در فیزیوتراپی بخش کوچکی از عملیات آن محسوب می‌شود. در فیزیوتراپی، هدف ارتقای عملکرد جسمانی بدن است. البته، با توجه به تداخل و ارتباط زیاد سیستم‌های بدن، درمان‌های فیزیوتراپی که توسط فیزیوتراپیست انجام می‌شود، مستقیم یا غیرمستقیم، باعث بهبود عملکرد دستگاه فیزیولوژیک نیز می‌شود؛ مثلاً فیزیوتراپی دستگاه تنفسی موجب بهبود درصد گازهای خون (دی‌اکسید کربن و اکسیژن) و تغییر میزان اسیدیتهٔ خون می‌شود، که به نوبهٔ خود، می‌تواند باعث بهبود سطح هشیاری گردد.

فیزیوتراپی درمانی علمی بر اساس تحصیلات عالی و بالینی با قدمت طولانی است که هم‌زمان با توسعهٔ دانش پزشکی، به یکی از ارکان درمان‌های نوین پزشکی تبدیل شده‌است.

اصلی‌ترین هنر و تخصص فیزیوتراپیست، توانایی انجام مهارت‌های دستی و حرکت‌درمانی است که در جهت پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها و درمان و توان‌بخشی افراد جامعه به کار گرفته می‌شود. خواص امواج مختلف، مانند امواج صوتی، مغناطیسی، لیزر، شاک وِیو، رادیویی و خواص درمانی آب (آب‌درمانی)، سرما و گرما،استفاده از سوزن خشک (dry needling ) به کار گرفته می‌شوند تا دستیابی به این اهداف آسان‌تر شود.

اعمال مذکور منحصراً توسط فیزیوتراپیست‌های فارغ‌التحصیل از دانشکده‌های توان‌بخشی انجام می‌شود که آموزش‌های علمی را طی کرده‌اند و درمان‌های بالینی را به‌خوبی فراگرفته‌اند.

دیدگاه منحصربه‌فرد فیزیوتراپیست از بیمار و شناخت ویژه‌اش از عملکرد و ساختار طبیعی بدن در کنار معاینه و ارزیابی دقیق، به وی این توانایی را می‌دهد تا بیماران را در جهت رسیدن به اهدافی مانند پیشگیری از بیماری‌ها، تطابق افراد با محیط کار، افزایش کیفیت زندگی افراد، کاهش نیاز به برخی جراحی‌ها و درمان‌های داروییِ طولانی‌مدت، که عوارضی نیز در پی دارند، سوق دهند.

تمامی روش‌های درمانی فیزیوتراپی دارای شواهد و پایهٔ علمی و تحقیقاتی است و با درمان‌هایی مانند طب فیزیکی، کایروپراکتیک، طب سنتی،ورزش‌درمانی و ماساژدرمانی کاملاً متفاوت است.

کلینیک فیزیوتراپی ارومیه

رزرو وقت ملاقات با محمد باباخانی

ساعات کاری

شنبه
یکشنبه
دوشنبه
سه شنبه
چهارشنبه
پنج شنبه

تماس با دکتر باباخانی

فیزیوتراپی ۳۳۴۳۲۸۵۰-۳۳۴۳۲۸۵۱

info@arghavanclinic.ir

رزرو وقت ملاقات

مرکز فیزیوتراپی ارومیه

کلینیک فیزیوتراپی :

انواع درمان در کلینیک فیزیوتراپی ارغوان ارومیه

به طور کلی میتوان درمان در فیزیوتراپی را به سه دسته تقسیم کنیم:۱- تمرین درمانی ۲- الکتروتراپی ۳- مهارتهای درمان با دست  .

در تمرین درمانی کلینیک فیزیوتراپی در ارومیه بوسیله ماساژ ، ورزشهای درمانی خاص ، ورزش در آب مشکل بیمار را برطرف می کنند. همچنین مرکز فیزیوتراپی ارغوان ارومیه با الکتروتراپی اقدام به درمان بیماران می کنند.مهمترین حیطه ای که فیزیوتراپیست های ارومیه می توانند کار کنند بیماریهای ارتوپدی ( دستگاه حرکتی ) ، بیماریهای تنفسی و قلبی ، بیماریهای اعصاب ( محیط و مرکزی ) ، درد و کنترل درد ، بیماریهای شغل و پوستی و سوختیگیها است. در لیست زیر می توانید دستگاه ها و درمان های مرکز کلینیک ارغوان راببینید که چرا ما بهترین مرکز کلینیک فیزیوتراپی در ارومیه هستیم .

بهترین مرکز فیزیوتراپی در ارومیه

کلینیک فیزیوتراپی وگفتاردرمانی ارغوان شامل بهترین تجهیزات فیزیوتراپی در ارومیه ، که شامل فیزیوتراپی تمامی اندام ها از فیزیوتراپی زانو در ارومیه ، فیزیوتراپی کمر در ارومیه ، فیزیوتراپی گردن در ارومیه و..  می باشد.  دستگاههای فیزیوتراپی کلینیک از جدیدترین دستگاه های روز دنیا و موثرترین می باشد. این کلینیک دارای مجوز معتبر از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه می باشد. در اصلی سایت که مشاهده شده است می توانید آدرس دقیق کلینیک را مشاهده کنید که براحتی می توانید مرکز فیزیوتراپی در ارومیه را پیدا کنید  و با ما در تماس باشید .

فیزیوتراپ خوب در ارومیه

با توجه به اینکه ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی است تعداد زیادی از مرکز فیزیوتراپی در ارومیه هستند که شما براحتی می توانید به یکی از آنها مراجعه کنید اما برای مراجعه به یک فیزیوتراپی خوب در ارومیه ( Physiotherapy of Urmia ) باید مرکزی متناسب با مکان و نیازهای خود انتخاب کنید. مرکز فیزیوتراپی ارغوان در ارومیه و طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی نیز می باشد. اگر خواهان دریافت خدمات مناسب و دسترسی به بهترین کلینیک در ارومیه می باشید ما آماده خدمت رسانی به شما هستیم ، آدرس و شماره تلفن ما در سایت موجود می باشد.

بیشتر بدانید

• دستگاه چندکاره برای تقویت کلیه عضلات
  • وسایل ورزشی برای بازگشت سریع ورزشکاران به تمرینات

CPM

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

التراسوند

نوین ترین یواس با اثرات واقعی درمانی

دستگاه پمپ PUMP

IF

• بی اختیاری ادرار بعد از زایمان
  • بی اختیاری ادرار نخاعی
  • بهبود قدرت عضلانی

طب سوزنی ارومیه

سوزن درمانی خشک همراه با تحریکات الکتریکی

• لاغری موضعی شکم
  • زیبایی و بهبود چین و چروک
  • کاهش درد
  • کاهش اسپاسم
  • کاهش کانتراکچر بعد از جراحی

انواع استیمولاتور

• بهبودقدرت عضلانی
  • جلوگیری از آتروفی
  • بهبود اعصاب محیطی آسیب دیده
  • بهبود جریان خون

تمرین درمانی اختصاصی بیماران نورولوژی

• بیماران نورولوژی (سکته ، ام اس ، آسیب نخاعی ، ضربه مغزی و ….) علاوه بر فعالیت های روتین فیزیوتراپی نیاز به تمرین درمانی کاملا اختصاصی جهت برگشت سریع عملکرد نیاز دارند .
  • در این مرکز برای تک تک این بیماران به صورت کاملا اختصاصی توسط فیزیوتراپیست تمرین درمانی انجام می پذیرد و برای هر بیمار به صورت تنها زمان طولانی برای درمان توسط وسایل و تجهیزات در نظر گرفته می شود.

آدرس ما

فیزیوتراپی: ارومیه خیابان حسنی ساختمان پارس طبقه3

فیزیوتراپی 044۳۳۴۳۲۸۵۱

گفتاردرمانی: ارومیه خیابان حسنی ساختمان پارس طبقه 6

گفتاردرمانی 04433486481

لوگو کلینیک فیزیوتراپی گفتاردرمانی ارغوان ارومیه

کلینیک فیزیوتراپی و گفتار درمانی ارغوان واقع در شهر ارومیه با داربودن پزشک های متخصص و کارکنان آموزش دیده در زمینه توانبخشی جزء بهترین کلینیک های توانبخشی در ارومیه می باشد. جهت رفاه حال مراجعه کنندگان عزیزپارکینگ رایگان برای این عزیزان در نظر گرفته شده است تا دغدغه پارکینگ و یا ترافیک را نداشته باشند .کلینیک داراری آسانسور بیماربر می باشد که در صورت نیاز بیمار با تخت بیمارستانی قابلیت انتقال را دارد .